အေၾကာင္းတရားနဲ႔ အက်ိဳးတရား ဆက္စပ္မႈကို သိပ္ရွင္းျပဖို႔မလိုပဲ သည္ေန႔လူငယ္ေတြ သိေနၾကျပီျဖစ္
မည္ထင္ပါတယ္ ။ အက်ိဳးတရား အားလံုးဟာ အေၾကာင္းတရားနဲ႔ ကင္းတာမရွိပါဘူး ၊ အေၾကြးဆိုတာလည္း အက်ိဳးတရား အမ်ားထဲကတခုျဖစ္ပါတယ္ ၊ ယူ ထိုက္ျခင္း ( သို႔ ) ဖန္တီးလိုက္ျခင္းက အေၾကာင္းတရားျဖစ္ျပီး
ေပးဆပ္ဖို႔ အက်ိဳးတရားျဖစ္ပါတယ္ ။ တခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့ ခပ္တိုတိုပဲ ေလာကၾကီးကို အေပးနဲ႔ အယူ ႏွစ္ခု
တည္းနဲ႔တည္ေဆာက္ထားတာပါလို႕ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ခဲ့ၾကပါတယ္ ၊ ယူလိုက္တဲ့ အတြက္တင္လိုက္တာက အေၾကြး
ပါ ၊ အေၾကြးဆိုတာနဲ႔ ေပးဆပ္ရမယ့္ သေဘာေဆာင္ပါေတာ့တယ္ ။
အေၾကြးရဲ့ ပံုသ႑ာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို တခါတေလစဥ္းစားၾကည့္မိဖူးပါတယ္ ၊ ေပးဆပ္ရတဲ့ သေဘာကိုလဲ
ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္ ။ အခ်ိန္ကာလ ကြာျခားတာပဲရွိပါတယ္ ၊ တခ်ိန္ခ်ိန္ေပးဆပ္ျဖစ္ေအာင္ ေပးဆပ္ရတက္ပါတယ္ ။
ထူးဆန္းတာက ေလာကၾကီးက ေပးဆပ္ခြင့္ၾကံဳေအာင္လို႔ ဖန္တီးေပးထားတက္လို႔ပါပဲ ။
အေၾကြးတိုင္းမွာ အတိုးပါေလ့ရွိပါတယ္ ၊ ကာလၾကမွေပးဆပ္ရရင္ အတိုးအတြက္က နင့္ေအာင္ ျဖစ္သြားတက္ပါ
တယ္ ။ ေငြေၾကးသေဘာနဲ႔ ေခ်းငွားလို႔ တင္ရွိတဲ့ အေၾကြးမွာ ေစာေစာဆပ္ျဖစ္ရင္ အတိုးနည္းသလို ကာလၾကာမွ
ေပးဆပ္ရင္ အတိုးမ်ားတက္ပါတယ္ ၊ ကံ - ကံ၏အက်ိဳးမွာလည္း သည္သေဘာကို သတိထားမိမွပါ ၊ ကံ အက်ိဳး
ေပးျမန္ရင္ အတိုးနည္းသလို ၊ ေနာက္က်မွေပးတဲ့ က့မွာ အတိုးမ်ားတက္တာ သတိထားၾကည့္ရင္ေတြ႔နိုင္မွပါ ။
ျခံဳငံုျပီး အက်ိဳးေပးလို႔ သံုးႏႈန္းေပမယ့္ အဲဒီ အက်ိဳးေပးမွာ ေကာင္းတာေရာ ၊ မေကာင္းတာပါ ပါ၀င္တက္ပါတယ္ ။
အေၾကြးကို ယူသူဖက္ကေပးဆပ္ရတက္သလို ၊ ေျပာင္းျပန္စဥ္းစားရင္ ေပးသူဖက္ကလည္း ျပန္ရတက္ပါတယ္ ။
ယူသူဖက္က အတိုးေပးရသလို ေပးသူဖက္ကလည္း အတိုးရပါတယ္ ၊ ေကာင္းမႈေရာ ၊ မေကာင္းမႈပါ အက်ံဳး၀င္
တာပါ ။ ေငြေၾကးေခ်းငွားသူေတြမွာ အတိုးေရာ အရင္းပါ ေပးဆပ္ၾကရတာဟာ သဘာ၀တခုပါပဲ ၊ တခ်ိဳ႕စိတ္သ
ေဘာထားမမွန္ပဲ ဥပေဒကို လက္တလံုးျခားလုပ္ျပီး မေပးဆပ္ပဲေနရင္ေတာင္ တနည္းနည္းနဲ႔ ယူထားတာထက္
ပိုတဲ့ တန္ဖိုးကို ျပန္လည္းျပီးေတာ့ ေပးဆပ္ၾကရပါတယ္ ။
ဗုဒၶဘာသာမွာ တူေသာအက်ိဳး ဆိုတာ ထင္ရွားစြာရွိျပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း မမွိတ္မသုန္ယံုၾကည္ရတဲ့ ယဲုၾကည္
ခ်က္တခုပါပဲ ။ ေရွးက မ်က္လံုးတလုံးဆံုးရံႈးရင္ မ်က္လံုးတလံုး ၊ သြားတေခ်ာင္းဆံုးရံႈးရင္ သြားတေခ်ာင္း ဆိုတာ
လက္စားေခ်ျခင္း ၊ အဓိပၸာယ္ေဆာင္ေပမယ့္ ေလာကနိယမအရ ၾကည့္ရင္ အေၾကာင္းတစံုတရာနဲ႔ တူေသာ
အက်ိဳးျပန္ခံစားတက္တယ္ဆိုတာ နားလည္သေဘာေပါက္သင့္ပါတယ္ ။
ဗုဒၶရဲ့ လက္၀ဲယံျဖစ္တဲ့ ရဟႏာၱၾကီး ရွင္ေမာဂၢလန္ေတာင္မွ ခိုးသားငါးရာ လက္ကမေရွာင္ႏိုင္ပဲ အသက္ေၾကြးဆပ္
ခဲ့ရေသးရင္ ဘာမဟုတ္တဲ့ ဗိုလ္သန္းေရႊတို႔လို လူေတြဆို ဆံခ်ည္တမွ်င္မွ် အေၾကြးက လြတ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္တာ
အေသအခ်ာပါပဲ ၊ ၀ဋ္ဆိုတာ တစ္ပတ္လည္ျပီး အက်ိဳးေပးတက္တဲ့ အရာပါ ၀ဋ္မွာအျမဲဆိုတာေၾကာင့္ ေရွာင္လို႔
လည္းမရသလို ၊ တူေသာအက်ိဳးဆိုတာေၾကာင့္ ကိုယ္လုပ္ခဲ့သမွ် ထပ္တူျပန္ျပီး ခံစားရမွာပါပဲ ၊ တူျဖစ္တုန္းက
အခ်က္မ်ားမ်ားထုခဲ့ ရင္ေတာ့ ကိုယ့္အလွည့္ႏြဲ႕လို႔မရေတာ့ပါဘူး ၊ အဲဒီေတာ့ အေၾကြးဆိုတာ ေၾကာက္စရာပါပဲ ။
ဘာမွာမဟုတ္တဲ့ ေငြေၾကး ဆိုတဲ့ အေၾကြးရွိရင္ေတာင္မွာ ပူပင္သင့္တာေတြ ပူပင္ေနရေသးရင္ ဘ၀မွာ သိသိနဲ႔
လုပ္ခဲ့တဲ့ အေၾကြးေတြ ၊ မသိပဲလုပ္ခဲ့တဲ့ အေၾကြးေတြကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္သူကဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ လာေတာင္း
မလဲဆိုတာ ပူရတာက ပိုျပီးရင္ေမာ ပိုျပီးပူေလာင္ ရပါတယ္ ။ ဗိုလ္သန္းေရႊတို႔လိုစားမ်ိဳးေတြ အတြက္ကေတာ့
အတိုးေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ ေပးဆပ္ရမဲ့ အေၾကြးေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေနတယ္ဆိုတာ ဧကန္မုခ်ပါပဲ ။
အဲဒီေတာ့ ကိုယ္ကယူထားတဲ့ အေၾကြးကို ကိုယ္က ေပးတဲ့ အေၾကြးနဲ႔ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာညွိယူ ရေအာင္ အေၾကြးယူတာ
မနက္ဖို႕ ( တနည္း အတိုးမမ်ားဖို႔ ) လိုတယ္လို႔႔ပဲ ထင္မိပါတယ္ ။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
အမေလး ကိုေမာင္နိုင္ရဲ ့ ရွင္က အတိုးေတြ တြက္ေနတာလားေတာ့။ က်ဳပ္က က်ဳပ္တို ့အိမ္ေလးၿပန္ရရင္ ေတာ္ပါၿပီေတာ့။ တစ္ကယ္ထဲ ရွင္က အတိုးမူး မူးေနတယ္ထင္ပါ့။ ဒီအတိုး မမက္ပါနဲ ့လို ့က်ဳပ္ေၿပာတယ္မဟုတ္လားေတာ့။ ခုေတာ့ ေကာင္းႀကေသးရဲ ့လား။ အီးဟီးဟီး။
ReplyDelete